logo

Statenkwartier

Dit plan is niet geselecteerd

Stemmen

0
0
0
0
0
0

Status

Dit plan is niet haalbaar en is daarom niet geselecteerd voor de stemfase van Statenkwartier Begroot

Busoverlast Cornelis e Wittlaan

Door: dirk de jong
September 5, 2019
Gemeente Den Haag | 15 nov. 2019, 09:00

In overleg met de initiatiefnemer is besloten om dit plan niet door te laten gaan naar de stemfase. De oorzaak van de overlast is de definitieve verplaatsing van een buslijn voor de aanleg van de 30 kilometer zone op de Frederik Hendriklaan. In een 30 kilometer zone mogen geen bussen rijden. Het geldbedrag verandert het beleid hierover niet. De komende tijd worden de bussen vervangen door minder luidruchtige, elektrische bussen. Hopelijk vermindert dit het probleem.

Door de routeverlegging van buslijn 21 naar de Cornelis de Wittlaan, waar buslijn 24 al rijd is het aantal busbewegingen verdubbeld ( 24/u)

De voorheen luwe Cornelis de Wittlaan is door het verdubbelen van het aantal busbewegingen ( verlegging buslijn 21 ) een drukke weg geworden. De leefbaarheid staat hierdoor onder druk omdat aan de andere zijde van de appartementen de eveneens drukke  President Kennedylaan ligt. Voorstel motorgeluid naar een lager geluidsniveau brengen 


Argumenten

Argumenten voor

dirk de jong | September 5, 2019 6:57 PM

Plan is weliswaar geen ruimtelijk plan maar raakt wel de leefbaarheid aan de Cornelis de Wittlaan . Dus goed plan om geluidsniveau van de bussen te reduceren



Argumenten tegen

Bert Wentink | September 9, 2019 8:55 AM

De HTM vervangt komende jaren de huidige gasbussen door elektrische bussen en die maken veel minder lawaai, zie bus 28.



Ronald Wijkman | September 11, 2019 2:44 PM

Ben tegen aangezien het nu makkelijker is om de bus te halen namelijk 2 haltes vlak bij elkaar. En daarbij is het nu rustiger op de Fred en de Aert v.d. Goesstraat. Ben er juist heel content mee, goed gedaan van de HTM.



L Kraus | September 12, 2019 3:39 PM

dat bus 21 nu deze omleiding rijdt is maar een tijdelijk probleem en dat eindigt vanzelf. Daarom liever het geld van de gemeente niet aan HTM geven om sneller de huidige bussen van de lijn 21 door geluidsarme bussen te vervangen, maar echter aan een buurtproject waaraan wij bewoners zelf aan mee kunnen werken

Bert Wentink | September 16, 2019 9:18 AM

Deze route blijft zo! De Fred is en wordt 30km zone zonder bus en (later) tram.



Login om verder te gaan



Annuleren